I just wanna be.. I just wanna be successful

Lets talk about this for a sec, cause clearly I’ve been surrounded by alot of unsuccessful people lately SOOoooo… but this list is gonna apply to different people differently, the first one, people who have a sense of entitlement,always feeling as if the world owes them something, I take care of my kids so I deserve some sort of medal or special recognition, Negatory, there’s no special recognition for doing what you’re SUPPOSED to be doing in the first place, this goes for male and females, mamas and pappies. Secondly Forgiveness, this isn’t automatic, it actually takes an enormous amount of self growth and maturity to do this, I know because I still struggle with this and as a scorpio lawd knows I love to hold me a grudge hmph. Third, give credit where credit is due, especially WOMEN aw man we LOVEEEEE to tear each other down! get a grip. Next accepting responsibility for your failure. Playing the blame game is so easy, being able to say I effed up and im gonna do better takes some manning up. Complimenting vs. criticizing again my mind automatically races back to the female species, Always having something negative to say about the next chick says mountains about you, pay a compliment or two pay homage dammit lol. Now I don’t read everyday, some days but I do watch tv now whether that makes me successful or unsuccessful I’d have to disagree, yall know im not a fan of these reality shows real housewives of whatever county etc soo I’d have to say for those I do notice that revolve their entire lives and spare time to these type of shows living vicariously through celebs with issues who have no clue of your existence then yea I’d say the level of your success is diminished in some capacity. sue me. moving right along, keeping a journal, I just started, it’s actually quite liberating, im gonna share it with yall soon when I choose to soon lol. Talking about ideas vs. talking about people. I honestly am a firm believer in ” if they talk about people to you, then they’ll talk about you to other people” People are bored and instead of addressing their own personal issues and flaws they love to gossip about the next person.

Have a damn seat

Wanting others to succeed we think would be common human nature, I really dislike the term Haters but in this particular one I’d have to say someone who secretly spend their time hoping and wishing for other’s failure can truly be described as a hater. period. Sharing information and data vs. hoarding. hmmmmm I have the perfect example, when I was just starting out in photography,yearsssss ago I always had other photographers, senior ones that i could look to for answers and i’d get them and then some but out in the civilian sector, i messed around and asked a photographer who I thought their work was something that I aspired to get to level wise but anyway I had a question about their airbrushing techniques because in Photoshop you know there is no real airbrushing tool there’s just a series of a bazillion steps to get you there but anyway this ass munch had the nerve to be like ” oh thats a secret” really? cause nothing is really a secret not in photography, nothing that can’t be researched with a lil effort so I ofcourse turned to trusty Youtube and found the answers I needed. I can’t remember ever being that way, I’ve had countless interns and photo assistants who I’ve helped to get to where they are today, what does one get by hoarding information? not a damn thing. The to be list vs. not having a clue. I’ve been running into alot of 35+ year old’s who still have no idea what they want to do with their lives which is fine if it’s just you but once you bring other people into the world, im gonna need you to get a clue, how you raising a child talkin about you’re an ” up and coming rapper”  or “model” none of which is currently putting food on the table or generating any real income for that matter smh. I’m gonna skip a few, down to continuously learning vs. thinking they know it all, I can’t stand  a know it all, I dated one, couldn’t tell him s**t cause he knew it all, everything, pbbbbbt. There’s nothing more beautiful than learning, I swear I learn something new everyday, I’m not talking grad school crap either, just day-to-day life lessons, intellect, self betterence <~ i just made that up yall like it though. Embracing change vs. fearing change, this is the person you probably see still rockin finger waves nahhhhhh this doesn’t necessarily refer to fashion or keeping up with the times, as a matter of fact I think Bill Gates said it best ; “People always fear change. People feared electricity when it was invented, didn’t they? People feared coal, they feared gas-powered engines… There will always be ignorance, and ignorance leads to fear.”
Advertisements

2 Comments (+add yours?)

  1. Anita Dereen
    Sep 17, 2012 @ 12:28:28

    Pass the collection plate and the church say AMEN!!! You betta say that, Passa Dani. I had to put a enema to some people in my life quick, “you hatin on me when I’m wanting to help you.” Ok, sug Imma do me, you go sit down and do you. WelcomeBAck

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: